Kroužky:
- V kroužku jde o zábavu a využití volného času dítěte.
- Na domácí přípravu jsou obvykle kladeny minimální nebo žádné nároky.
- Lektoři nebývají aprobovanými odborníky v oboru. Práci s dětmi se věnují velmi často
po zaměstnání, ve svém volném čase.
- Není zaručeno stejné vedení dítěte několik let po sobě.
- S kroužkem může žák kdykoli skončit.
Základní umělecká škola:
- ZUŠ je studium, které obsahuje jak praktickou výuku, tak teoretickou přípravu.
- Na děti v ZUŠ jsou kladeny vyšší nároky. Jde o individuální výuku, která si žádá domácí přípravu.
Je žádoucí, alespoň zpočátku, spolupráce rodičů s učiteli.
- Učitelé ZUŠ jsou ve svém oboru profesionálové, svůj obor studovali na školách s uměleckým zaměřením
(konzervatoř, JAMU, HAMU, DAMU, taneční konzervatoř, umělecké výtvarné školy apod.), dobře ho ovládají a často jsou aktivními hráči, či výkonnými umělci ve svém oboru. Zároveň jsou také pedagogy a ví, jak učit.
- Již od nízkého věku je žákům umožněno zapojení do menších či větších souborů, komorních uskupení.
Žáci školy běžně vystupují na koncertech a veřejných produkcích.
- Učitel vede žáka po celou dobu studia, sleduje jeho pokroky, zvyšuje obtížnost činnosti
a tempo výuky uzpůsobuje jeho schopnostem a pokroku.
- Na konci školního roku je žák za svou práci hodnocen – dostává vysvědčení.
- ZUŠ dokáže připravit žáka na studium na střední či vysoké škole uměleckého
nebo pedagogického zaměření a na studium na hudebním gymnáziu i na konzervatoři.